Cum să fii treaz dimineaţa fără a apela la cafea

Atunci când nu desfăşurăm activităţi care să ne solicite concentrarea, creierul nostru intră într-o stare de repaus, lucru care duce la îmbătrânirea prematură a memoriei

şi chiar la debutul precoce al unor boli cum ar fi demenţa, scrie topbuzz.com. Vestea bună este că schimbarea dietei şi a stilului de viaţă pot îmbunătăţi rapid sănătatea creierului. Nutriţionistul englez Amy Morris oferă şapte paşi simpli prin care puteţi stimula puterea creierului: Nu sări peste micul dejun Micul dejun ajută memoria şi atenţia. Mai multe studii au arătat că elevii care nu sar peste micul dejun au rezultate mult mai bune decât cei care au renunţat la prima masă a zilei. În plus, persoanele care mănâncă dimineaţa, nu mai simt nevoia de a consuma alimente nesănătoase pe tot parcursul zilei.
Nutriţionistul spune că micul dejun ar trebui să includă alimente din toate cele trei grupe macronutriţiale: proteine, glucide şi grăsimi. Ideal ar fi ca produsele alimentare să fie prelucrate cât mai puţin.

Morris recomandă înlocuirea cafelei de dimineaţă cu populara pulbere asiatică folosită pentru a face ceai şi alte băuturi. Ceaiul Matcha conţine cofeină, care poate ajuta la energizarea memoriei şi îmbunătăţirea concentrării. De asemenea, oferă o doză suplimentară de antioxidanţi, cunoscuţi pentru protejarea celulelor şi ADN-ului. Matcha conţine o cantitate importantă de teanină, putând elimina efectele negative ale cafeinei, cum ar fi nervozitatea. Nucile şi seminţele sunt o excelentă sursă de vitamina E, aceasta luptând împotriva declinului cognitiv ce apare pe măsura înaintării în vârstă. Un studiu a constatat că nucile pot stopa anumite forme de deteriorare a creierului. Lipsa de apă în organism înseamnă şi lipsă de apă în creier. Această deficienţă poate duce la dificultăţi de concentrare, dureri de cap, depresie şi probleme cu memoria. Cea mai bună apă pentru consum este cea purificată, fără substanţe chimice. Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară recomandă ca bărbaţii să bea 2,5 litri de apă pe zi, iar femeile 2 litri. 

 

Mai multe studii au arătat că suplimentarea cantităţii de Omega 3 prin consumul de peşte gras poate stimula concentrarea, datorită capacităţii sale de creştere a fluxului sanguin la nivelul creierului. Un studiu a constatat că acizii Omega 3 pot stimula memoria cu 15%. Persoanele care meditează au ca rezultat îmbunătăţirea atenţiei şi a concentrării. Vestea bună este că nu trebuie să te transformi într-un yogin. Cercetările anterioare de la Universitatea din Carolina de Nord au constatat că cel puţin 20 de minute pe zi de meditaţie, timp de doar patru zile, pot fi suficiente pentru a-ţi îmbunătăţi abilităţile cognitive. De asemenea, s-a constatat că meditaţia reduce stresul şi creşte nivelul fericirii. Oamenii de ştiinţă au constatat că persoanele cu probleme de somn înregistrează un nivel de atenţie scăzut. Somnul ajută la reenergizarea celulelor organismului, îmbunătăţind memoria. Conform cercetătorilor, sunt recomandate 7-8 ore de somn pe noapte.
MC

 

Adaugă comentariu


        

 

         
mica